Page 35 - Çalıkuş Sivas
P. 35
Katıl; öğrencinin jest ve mimikleriyle öğretmenine ben buradayım ve sizi dinliyorum
mesajını vermesini içerir.
Araştır; yeri geldiğinde sorular sormayı, fikirler paylaşmayı içerir.
Not Tut; öğrencinin tekrar hatırlamasını kolaylaştırır. Ders anlatılırken unutmanın
önlenmesi için notlar almayı içerir. Not tutmak öğrencinin kendi oluşturduğu sistemle
yapılmalıdır.
İFİKAN yöntemi dersin derste öğrenilmesini sağlar. Derste öğrenilenler ise tekrar
ile zihnimizde saklanır. Tam bir öğrenmenin gerçekleşmesi ve unutmanın önüne geçilmesi
için tekrar çok önemlidir.
Öğrencinin çalışma planında yer alan, konu tekrar bölümünde, derste öğrenilenlerin
tekrarı yapılmalıdır. Tekrar yaparken İzle, Sor, Oku, Anlat, Tekrar Anlat basamaklarından
oluşan İSOAT yöntemi etkili bir yöntemdir. İSOAT yöntemi öğrencilere tekrarın nasıl
yapılacağı konusunda bir yol sunmaktadır.
İzle; çalışılacak konuya göz atmayı içermektedir. Öğrencinin ne çalışılacağını bilmesi
ve genel bir fikir edinmesi adına çalışılacak konuya 2-3 dakika göz atması beklenir.
Sor; öğrencinin çalışılacak konu ile neyi, neleri öğrenmeyi hedeflediğini kendisine
sormasını ister. Bu sorular ise bir amaç gözeterek çalışmayı sağlar.
Oku; öğrencinin çalışacağı konuyu okumasıdır. Okuma yapılırken kitaptan, defterden,
ders esnasındaki notlardan yararlanılmalıdır. Sayfa sayfa, konu konu okunacağı gibi
paragraf paragrafta okuma yapılabilmektedir.
Anlat; kısmında öğrenci kitabı, defteri, notları açık bir şekilde, ihtiyaç duyduğunda
bakarak okuduklarını anlatır.
Tekrar Anlat; kısmında ise öğrenci kitabı, defteri, notları kapatarak okuduklarını
anlatır. Bu aşamada öğrenci okuduklarını anlatabiliyorsa öğrenme gerçekleşmiştir diyebiliriz.
İSOAT yöntemi çalışması gereken konu için kullanıldıktan sonra ise öğrenci günlük
planında da belirlediği şekilde çalıştığı konuyla ilgili sorular çözmelidir.
Öğrenci günlük planın sonunda bulunan günün değerlendirilmesi bölümüne titizlikle
uymalı. Günün değerlendirilmesinde tekrarını yaptığı, sorusunu çözdüğü konularda,
eksiklerini belirleyerek eksiklerini gidermek için bir planlama yapmalıdır. Bu bağlamda
öğretmenlerinden destek almalıdır.
Verimli bir ders çalışma sisteminin kurulması ve verimli ders çalışmanın alışkanlık
haline getirilmesi öğrencinin okul başarısına önemli katkılar sunacağı unutulmamalıdır.
Mine ŞİMŞEK
Psikolojik Danışman
ÇALIKUŞU SİVAS - 34 ÇALIKUŞU SİVAS - 35