Page 35 - Çalıkuş Sivas
P. 35

Katıl;  öğrencinin  jest  ve  mimikleriyle  öğretmenine  ben  buradayım  ve  sizi  dinliyorum
        mesajını vermesini içerir.
        Araştır; yeri geldiğinde sorular sormayı, fikirler paylaşmayı içerir.
        Not  Tut;  öğrencinin  tekrar  hatırlamasını  kolaylaştırır.  Ders  anlatılırken  unutmanın
        önlenmesi için notlar almayı içerir. Not tutmak öğrencinin kendi oluşturduğu sistemle
        yapılmalıdır.

               İFİKAN yöntemi dersin derste öğrenilmesini sağlar. Derste öğrenilenler ise tekrar
        ile zihnimizde saklanır. Tam bir öğrenmenin gerçekleşmesi ve unutmanın önüne geçilmesi
        için tekrar çok önemlidir.
               Öğrencinin çalışma planında yer alan, konu tekrar bölümünde, derste öğrenilenlerin
        tekrarı yapılmalıdır. Tekrar yaparken İzle, Sor, Oku, Anlat, Tekrar Anlat basamaklarından

        oluşan İSOAT yöntemi etkili bir yöntemdir.  İSOAT yöntemi öğrencilere tekrarın nasıl
        yapılacağı konusunda bir yol sunmaktadır.
               İzle; çalışılacak konuya göz atmayı içermektedir. Öğrencinin ne çalışılacağını bilmesi
        ve genel bir fikir edinmesi adına çalışılacak konuya 2-3 dakika göz atması beklenir.
               Sor; öğrencinin çalışılacak konu ile neyi, neleri öğrenmeyi hedeflediğini kendisine
        sormasını ister. Bu sorular ise bir amaç gözeterek çalışmayı sağlar.
               Oku; öğrencinin çalışacağı konuyu okumasıdır. Okuma yapılırken kitaptan, defterden,
        ders  esnasındaki  notlardan  yararlanılmalıdır.  Sayfa  sayfa,  konu  konu  okunacağı  gibi
        paragraf paragrafta okuma yapılabilmektedir.
               Anlat; kısmında öğrenci kitabı, defteri, notları açık bir şekilde, ihtiyaç duyduğunda

        bakarak okuduklarını anlatır.
               Tekrar Anlat; kısmında ise öğrenci kitabı, defteri, notları kapatarak okuduklarını
        anlatır. Bu aşamada öğrenci okuduklarını anlatabiliyorsa öğrenme gerçekleşmiştir diyebiliriz.
        İSOAT  yöntemi  çalışması  gereken  konu  için  kullanıldıktan  sonra  ise  öğrenci  günlük
        planında da belirlediği şekilde çalıştığı konuyla ilgili sorular çözmelidir.
               Öğrenci günlük planın sonunda bulunan günün değerlendirilmesi bölümüne titizlikle

        uymalı.  Günün  değerlendirilmesinde  tekrarını  yaptığı,  sorusunu  çözdüğü  konularda,
        eksiklerini  belirleyerek  eksiklerini  gidermek  için  bir  planlama  yapmalıdır.  Bu  bağlamda
        öğretmenlerinden destek almalıdır.
               Verimli bir ders çalışma sisteminin kurulması ve verimli ders çalışmanın alışkanlık
        haline getirilmesi öğrencinin okul başarısına önemli katkılar sunacağı unutulmamalıdır.





                                                                     Mine ŞİMŞEK
                                                                         Psikolojik Danışman









 ÇALIKUŞU SİVAS - 34                                                                        ÇALIKUŞU SİVAS - 35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40