Page 30 - Çalıkuş Sivas
P. 30
Öğrenci-Öğretmen Destek Sistemi’nin (ODS)
Tanıtım Toplantısı
Sivas’ta Öğrenci-Öğretmen Destek Sistemi (ODS) tanıtım ve bilgilendirme toplantısı düzenlendi.
Öğrencilere bireyselleşmiş eğitim, öğretmenlere ise öğrencilerini izleme imkânı sunarak akademik başarıyı
arttırmayı ve uzmanlarca filtrelenmiş içeriklerle bu alandaki ihtiyaçların giderilmesini amaçlayan ÖDS’nin
detayları, sunduğu imkânlar ve kullanıcı ara yüzleri ilçe Millî eğitim müdürleri ve il merkezindeki okulların
müdürleri ile paylaşıldı. Muhsin Yazıcıoğlu Kültür Merkezinde gerçekleştirilen toplantıya Müdür Vekilimiz
Dursun Yıldırım, Eğitim Müfettişleri Başkanı Osman Güler, Müdür Yardımcımız Halil Kurt ve şube
müdürlerimiz de katıldı.
Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunması ile başlayan programda ODS tanıtım videosu gösterime
sunuldu. Daha sonra Sivas Ölçme ve Değerlendirme Merkezi Müdürü Banu Boğazlıyan tarafından sistemin
sağladığı imkânlar, öğretmen ve öğrenci kullanıcı ara yüzleri hakkında kapsamlı bir sunum gerçekleştirdi.
Boğazlıyan, soru temelli hazırlanan sistemin; ders kitapları, konu anlatımları, ders anlatım videoları ve
soru çözüm videoları ile desteklendiğini, ortaokul ve lise düzeyinde 62 derse ait 62 konu anlatımlı ders
kitabı, yaklaşık 60 bin çoktan seçmeli soru, 2 bin 550 ders anlatım videosu ve 12 bin soru çözüm videosu
bulunduğunu belirtti. Boğazlıyan, sistemdeki içeriklerin sürekli olarak güncellendiğine de dikkat çekti.
Sunumun ardından uygulamalı olarak öğretmen girişi ve öğrenci girişi panellerinin kullanımı anlatıldı.
Daha sonra konuşan Müdür Vekilimiz Dursun Yıldırım, Millî Eğitim Bakanlığınca geliştirilen ve sürekli
güncellenerek akademik başarıyı artırmaya yönelik yeni imkânlar sağlayan sistemin etkin ve verimli bir
şekilde kullanılmasını istedi.
KOLAY KULLANIM VE KULLANICI DOSTU ARAYÜZ
ÖDS’deki tüm içerikler sınıf, ders, ünite, konu ve kazanımlara göre sınıflandırılıyor. Bu sayede öğrenciler,
istedikleri derse ait içeriklere kolayca erişebilirken basit adımlar eşliğinde seçecekleri zorluk düzeylerine
göre bireysel testler oluşturabiliyor. Öğrenciler, bu testleri çözüp anlık geri bildirimlerle eksikliklerini de
görerek bu eksikliklerini giderebilme imkânı buluyor.
Sistem aracılığıyla öğretmenler de öğrencilerin bireysel farklılıklarını göz önünde bulundurarak 4 adımda
öğrencilerine ödev gönderebiliyor. Ödev takibini sistem üzerinden yapabilen öğretmenler, öğrencilerinin
eksiklerine göre derslerini planlayabiliyor.
ÇALIKUŞU SİVAS - 30