Page 35 - çalıkuşu-Sivas Sayı:7
P. 35

etkinliklere  karşı  olumlu  tutum  sergiledikleri
                                                              görülmüştür. Yapılan vurgular; etkinliklerin eğlenceli,
                                                              öğretici,  birlikte  vakit  geçirmeyi  artırıcı,  aile
                                                              arasındaki uyumu destekleyici olduğu yönündedir. Bir
                                                              diğer  vurgunun,  bu  etkinlikleri  uygulamaya  ailecek
                                                              devam  edecekleri  yönündeki  paylaşımları  olduğu
                                                              görülmektedir.  Ayrıca  Scratch  blok  programlama
                                                              ile  hazırlanarak  projeye  ismini  veren  büyüyen  kalp
                                                              uygulamasının etkinliklerin işlevsel hale getirilmesine
                                                              yardım ettiği ve ailelerin güdülenmesine olumlu etki
                                                              ettiği  yönünde  veriler  elde  edilmiştir.  Hazırlanan
                                                              uygulama  sayesinde  öğrenciler  etkinlikleri  yapmaya
                                                              daha çok motive olmuş ve istekli hale gelmiştir.


                                                                   Sivas        Bilim        ve      Sanat

                                                                 Merkezi,  Buruciye  Bilim  ve
                                                                 Sanat          Merkezi          öğrencileri

        amacıyla  Scratch  blok  programına  kaydettikleri       Buğlem  Sarman,  Elif  Ada
        etkinliklere  bakıldı.  Ailelerin  tamamı  etkinlikleri   Yıldırım ve danışman öğretmen
        uygulayarak  kalplerini  doldurmuş  ve  büyütmüşlerdi.
        Bu  kalp  onların  arasındaki  sevginin,  bağlılığın,  aile   Hüsne  Gedikli    rehberliğinde
        olmanın bir temsiliydi. Bu hedefe ulaşmış ailelerimiz
        için  son  olarak  bir  pekiştirme  sağlaması  amacıyla   “Kalbimizi                Büyütüyoruz”
        uygulamada fidan bağışı yapıldığı belirtildi. Bu onlar   projesi      16.TÜBİTAK  Ortaokul
        için sürpriz bir sondu. Etkinliklerin tamamlanmasının
        sonucunda  her  aile  adına  bir  fidan  bağışlandı.  Bu   Öğrencileri  Araştırma  Projeleri
        onların  ailelerinin  fidanıydı.  Unutulan,  ihmal  edilen   Final Yarışması'nda teşvik ödülü
        değerlerin  yerine  onların  yaptığı  etkinliklerle,
        geçirdikleri kaliteli vakitle belki de yeniden filizlenecek,   kazanmıştır.
        çok daha güçlü büyüyecek bir aile kavramları olacaktı.
        Bunun  temsiliyle  büyüyüp  köklenecek,  bu  sevgiyi
        hissedecek fidanlarımız da bize nefes olmaya devam
        edecekti.


        Proje kapsamında ailelerle uygulanan etkinlikler;
        Oyun Zamanı, Çay Saati, Çekirdekten Tohum, Doğa
        Bizim,  Düzen  Vakti,  Spor  Yapalım,  Su  Tasarrufu,
        Tiyatro Zamanı, Değerlilerimize Ziyaret, Okul Ziyareti,
        Sokak Hayvanlarına Yardım, Müze Gezisi, İşyerimde
        Misafirim Var, Aynı Kitabı Okuyoruz, Anılara Yolculuk,
        Hikâye  Tamamlama,  Bilim  Zamanı,  Yeni  Hobimiz,
        Hedeflerimiz ve Biz, Sorumlulukları Değiştirelim Mi?
        ve Mektuplaşıyoruz başlıklı etkinliklerdi.
        Yapılan çalışma sonucunda ‘Çocuklar İçin Aile İlişkileri
        Ölçeği’  verilerine  göre  destekleyici  aile  içi  iletişim
        becerilerinde ön test ve son test puanları arasında
        anlamlı  farklılık  olduğu  gözlenmiştir.  Nicel  bulgular
        öğrencilerin aile içi değerlendirme durumları üzerinde
        etkili  olduğu  yönündedir.  Bu  durumun  deneysel
        işlem  sürecinde  yapılan  etkinlik  uygulamalarından
        kaynaklandığı düşünülmektedir.
        Çalışmanın nitel kısmında içerik analizi yoluyla yapılan
        öğrenci  günlükleri  değerlendirmesinde;  öğrencilerin


 ÇALIKUŞU SİVAS - 34                                                                        ÇALIKUŞU SİVAS - 35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40