Page 35 - çalıkuşu-Sivas Sayı:7
P. 35
etkinliklere karşı olumlu tutum sergiledikleri
görülmüştür. Yapılan vurgular; etkinliklerin eğlenceli,
öğretici, birlikte vakit geçirmeyi artırıcı, aile
arasındaki uyumu destekleyici olduğu yönündedir. Bir
diğer vurgunun, bu etkinlikleri uygulamaya ailecek
devam edecekleri yönündeki paylaşımları olduğu
görülmektedir. Ayrıca Scratch blok programlama
ile hazırlanarak projeye ismini veren büyüyen kalp
uygulamasının etkinliklerin işlevsel hale getirilmesine
yardım ettiği ve ailelerin güdülenmesine olumlu etki
ettiği yönünde veriler elde edilmiştir. Hazırlanan
uygulama sayesinde öğrenciler etkinlikleri yapmaya
daha çok motive olmuş ve istekli hale gelmiştir.
Sivas Bilim ve Sanat
Merkezi, Buruciye Bilim ve
Sanat Merkezi öğrencileri
amacıyla Scratch blok programına kaydettikleri Buğlem Sarman, Elif Ada
etkinliklere bakıldı. Ailelerin tamamı etkinlikleri Yıldırım ve danışman öğretmen
uygulayarak kalplerini doldurmuş ve büyütmüşlerdi.
Bu kalp onların arasındaki sevginin, bağlılığın, aile Hüsne Gedikli rehberliğinde
olmanın bir temsiliydi. Bu hedefe ulaşmış ailelerimiz
için son olarak bir pekiştirme sağlaması amacıyla “Kalbimizi Büyütüyoruz”
uygulamada fidan bağışı yapıldığı belirtildi. Bu onlar projesi 16.TÜBİTAK Ortaokul
için sürpriz bir sondu. Etkinliklerin tamamlanmasının
sonucunda her aile adına bir fidan bağışlandı. Bu Öğrencileri Araştırma Projeleri
onların ailelerinin fidanıydı. Unutulan, ihmal edilen Final Yarışması'nda teşvik ödülü
değerlerin yerine onların yaptığı etkinliklerle,
geçirdikleri kaliteli vakitle belki de yeniden filizlenecek, kazanmıştır.
çok daha güçlü büyüyecek bir aile kavramları olacaktı.
Bunun temsiliyle büyüyüp köklenecek, bu sevgiyi
hissedecek fidanlarımız da bize nefes olmaya devam
edecekti.
Proje kapsamında ailelerle uygulanan etkinlikler;
Oyun Zamanı, Çay Saati, Çekirdekten Tohum, Doğa
Bizim, Düzen Vakti, Spor Yapalım, Su Tasarrufu,
Tiyatro Zamanı, Değerlilerimize Ziyaret, Okul Ziyareti,
Sokak Hayvanlarına Yardım, Müze Gezisi, İşyerimde
Misafirim Var, Aynı Kitabı Okuyoruz, Anılara Yolculuk,
Hikâye Tamamlama, Bilim Zamanı, Yeni Hobimiz,
Hedeflerimiz ve Biz, Sorumlulukları Değiştirelim Mi?
ve Mektuplaşıyoruz başlıklı etkinliklerdi.
Yapılan çalışma sonucunda ‘Çocuklar İçin Aile İlişkileri
Ölçeği’ verilerine göre destekleyici aile içi iletişim
becerilerinde ön test ve son test puanları arasında
anlamlı farklılık olduğu gözlenmiştir. Nicel bulgular
öğrencilerin aile içi değerlendirme durumları üzerinde
etkili olduğu yönündedir. Bu durumun deneysel
işlem sürecinde yapılan etkinlik uygulamalarından
kaynaklandığı düşünülmektedir.
Çalışmanın nitel kısmında içerik analizi yoluyla yapılan
öğrenci günlükleri değerlendirmesinde; öğrencilerin
ÇALIKUŞU SİVAS - 34 ÇALIKUŞU SİVAS - 35