Page 34 - çalıkuşu-Sivas Sayı:7
P. 34

“Kalbimizi Büyütüyoruz”  Projesi
                 “Kalbimizi Büyütüyoruz”  Projesi

























                                           süreci,  gerekse  toplumsal  değer  tanındı. Yapılacak etkinlikler, yap-
        Bireylerin        en      temel  yargılarının      farklılaşmasının  boz parçalarını oluşturacak şekilde
        ihtiyaçlarından biri olan iletişim,  aile  içi  iletişime  etkileri  olduğu  hazırlanarak  katılımcılara  verildi.
        çevresiyle  etkileşim  içerisinde  probleminden yola çıkarak başladık.  Aile  içi  iletişimdeki  sevgi
        olmasını  sağlar.  İnsanların  Bu düşünceyle 129 kişiden oluşan  bağını  yansıtmasını  temsilen
        günlük yaşamlarını büyük oranda  5. sınıf öğrencisine Çocuklar İçin  yap-bozumuz  kalp  şeklinde
        değişime  uğratan  bir  pandemi  Aile  İlişkileri  Ölçeği  uygulandı.  tamamlanacak  parçalardan
        süreci  yaşamaktayız.  Bu  süreçte  Elde  edilen  ön  test  verileri  oluşmaktaydı. Yap-boz üzerindeki
        sosyal  izolasyonun  ve  alınan  neticesinde  aile  içi  etkileşimi  kartlarda  etkinliklerin  tanıtımı
        tedbirlerin gereği olarak insanların  artırmaya  yönelik  uygulama  yer      almaktaydı.      Böylece
        evde  vakit  geçirme  sürelerinin  sürecine  geçildi.  Bu  süreçte  ailemiz  için  somut  bir  materyal
        artması  kaçınılmaz  olmuştur.  katılımcılar  arasından  gönüllülük  tasarlanarak  etkinlikler  tanıtıldı.
        Pandemi  döneminde  evler  artık  esasına  bağlı  olarak  40  öğrenci  Yapılan  etkinliklerin  veri  girişini
        hem bir okul hem bir iş yeri hem  seçildi.  Öğrencilere  aileleriyle  sağlamak  amacıyla  Scratch  blok
        de  aile  içi  iletişimin  kurulduğu  birlikte  yapacakları  21  günlük  programlamayla  bir  uygulama
        bir ortama dönüşmüştür. Yapılan  etkinlik süreci tanıtıldı. Hazırlanan  tasarlandı.  Hazırlanan  uygulama
        araştırmalar  bu  sürecin  aile  içi  21  farklı  etkinliğin  içeriklerinde  kolay  erişilebilir  olması  amacıyla
        iletişim  üzerinde  de  etkisinin  değerler  eğitiminde  yer  alan  mobil  uygulama  haline  de
        beklenen  bir  durum  olduğunu  farklı  kazanım  alanlarına  hitap  dönüştürüldü.        Uygulamanın
        belirmektedir.  Kimi  zaman  bu  edilmeye çalışıldı. Etkinliklerin 21  temelinde  sevgi  bağını  temsil
        durum bir avantaj olarak görülse de  gün olarak belirlenmesinin sebebi  eden  boş  bir  kalp  bulunmakta.
        gerek uzaktan eğitim gerek uzaktan  yaygın olan psikolojik bir inançtı.  Bu  kalbin  etrafında  21  farklı
        çalışma  süreci  bireylerin  ekran  Araştırmacılar zihnimizin bir şeye  etkinlik  yer  almakta.  Aileler
        önünde  uzun  vakitler  geçirerek  alışma süresinin 21 gün olduğunu  yaptıkları  etkinliğe  tıkladığında
        ortak  etkinliklere  yönelimlerin  ve bundan sonra alışkanlık haline  boş kalbin içi dolarak büyümekte.
        azalmasına  ve  yalnızlığa  sebep  geldiğini  belirtmişlerdi  (Maltz,  Tüm  etkinlikler  tamamlandığında
        olmuştur.  Buradan  hareketle  bu  1950).  Bu  nedenle  aile  içi  ortak  kalbimiz  tamamen  dolmakta.
        projede,  ailelerin  ortak  etkinlikler  vakit  geçirmenin  sağlandığı  bu  Buradan  ilham  alınarak  yapılan
        yoluyla  aile  içi  iletişimlerinin  ve  etkinliklerin  de  alışkanlık  haline  etkinliklerin, birlikte kaliteli vakit
        birlikte geçirilen vaktin kalitesinin  gelmesi amaçlandı.             geçirmeye  katkı  sağlayacağı
        artırılması amaçlanmıştır. Birlikte  Etkinliklerin  planlama  sürecinde  ve  iletişimi  artıracağına  vurgu
        vakit  geçirmenin  televizyon  uzman klinik psikolog ve okul rehber  yapmak  amacıyla  projenin  ismi
        izlemekten      ibaret    olduğu  öğretmeninden  uzman  görüşleri  bu  uygulamada  büyüyen  kalpten
        birçok  aile  ortamında  ortak  alındı.  Bu  çerçevede  hazırlanan  gelmektedir.  Scratch  blok  ile
        etkinlikler  yoluyla  iletişimlerini  etkinlikler  her  gün  bir  etkinlik  yapılan  uygulamanın  amacı
        artırabilecekleri  ve  bu  durumu  olacak  şekilde  21  güne  ayrıldı.  etkinlikler uygulandıktan sonra bir
        alışkanlık  haline  getirebilecekleri  Fakat  aile  içi  farklı  durumların  dönüt sağlayarak tüm etkinliklerin
        bir süreç oluşturulması hedeflenen  oluşabileceği,  uygulamada  yapılmasına yönelik bir motivasyon
        durumdur.                          beklenmeyen         durumlarla  sağlamaktı.
        Projemize,  son  yıllarda  gerek  karşılaşılabileceği  düşüncesiyle  Uygulama  süreci  sonunda
        sosyal  medya  gerek  pandemi  ailelere bir aylık uygulama süresi  öğrencilerden  dönüt  almak


                                                                                            ÇALIKUŞU SİVAS - 34
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39