Page 34 - çalıkuşu-Sivas Sayı:7
P. 34
“Kalbimizi Büyütüyoruz” Projesi
“Kalbimizi Büyütüyoruz” Projesi
süreci, gerekse toplumsal değer tanındı. Yapılacak etkinlikler, yap-
Bireylerin en temel yargılarının farklılaşmasının boz parçalarını oluşturacak şekilde
ihtiyaçlarından biri olan iletişim, aile içi iletişime etkileri olduğu hazırlanarak katılımcılara verildi.
çevresiyle etkileşim içerisinde probleminden yola çıkarak başladık. Aile içi iletişimdeki sevgi
olmasını sağlar. İnsanların Bu düşünceyle 129 kişiden oluşan bağını yansıtmasını temsilen
günlük yaşamlarını büyük oranda 5. sınıf öğrencisine Çocuklar İçin yap-bozumuz kalp şeklinde
değişime uğratan bir pandemi Aile İlişkileri Ölçeği uygulandı. tamamlanacak parçalardan
süreci yaşamaktayız. Bu süreçte Elde edilen ön test verileri oluşmaktaydı. Yap-boz üzerindeki
sosyal izolasyonun ve alınan neticesinde aile içi etkileşimi kartlarda etkinliklerin tanıtımı
tedbirlerin gereği olarak insanların artırmaya yönelik uygulama yer almaktaydı. Böylece
evde vakit geçirme sürelerinin sürecine geçildi. Bu süreçte ailemiz için somut bir materyal
artması kaçınılmaz olmuştur. katılımcılar arasından gönüllülük tasarlanarak etkinlikler tanıtıldı.
Pandemi döneminde evler artık esasına bağlı olarak 40 öğrenci Yapılan etkinliklerin veri girişini
hem bir okul hem bir iş yeri hem seçildi. Öğrencilere aileleriyle sağlamak amacıyla Scratch blok
de aile içi iletişimin kurulduğu birlikte yapacakları 21 günlük programlamayla bir uygulama
bir ortama dönüşmüştür. Yapılan etkinlik süreci tanıtıldı. Hazırlanan tasarlandı. Hazırlanan uygulama
araştırmalar bu sürecin aile içi 21 farklı etkinliğin içeriklerinde kolay erişilebilir olması amacıyla
iletişim üzerinde de etkisinin değerler eğitiminde yer alan mobil uygulama haline de
beklenen bir durum olduğunu farklı kazanım alanlarına hitap dönüştürüldü. Uygulamanın
belirmektedir. Kimi zaman bu edilmeye çalışıldı. Etkinliklerin 21 temelinde sevgi bağını temsil
durum bir avantaj olarak görülse de gün olarak belirlenmesinin sebebi eden boş bir kalp bulunmakta.
gerek uzaktan eğitim gerek uzaktan yaygın olan psikolojik bir inançtı. Bu kalbin etrafında 21 farklı
çalışma süreci bireylerin ekran Araştırmacılar zihnimizin bir şeye etkinlik yer almakta. Aileler
önünde uzun vakitler geçirerek alışma süresinin 21 gün olduğunu yaptıkları etkinliğe tıkladığında
ortak etkinliklere yönelimlerin ve bundan sonra alışkanlık haline boş kalbin içi dolarak büyümekte.
azalmasına ve yalnızlığa sebep geldiğini belirtmişlerdi (Maltz, Tüm etkinlikler tamamlandığında
olmuştur. Buradan hareketle bu 1950). Bu nedenle aile içi ortak kalbimiz tamamen dolmakta.
projede, ailelerin ortak etkinlikler vakit geçirmenin sağlandığı bu Buradan ilham alınarak yapılan
yoluyla aile içi iletişimlerinin ve etkinliklerin de alışkanlık haline etkinliklerin, birlikte kaliteli vakit
birlikte geçirilen vaktin kalitesinin gelmesi amaçlandı. geçirmeye katkı sağlayacağı
artırılması amaçlanmıştır. Birlikte Etkinliklerin planlama sürecinde ve iletişimi artıracağına vurgu
vakit geçirmenin televizyon uzman klinik psikolog ve okul rehber yapmak amacıyla projenin ismi
izlemekten ibaret olduğu öğretmeninden uzman görüşleri bu uygulamada büyüyen kalpten
birçok aile ortamında ortak alındı. Bu çerçevede hazırlanan gelmektedir. Scratch blok ile
etkinlikler yoluyla iletişimlerini etkinlikler her gün bir etkinlik yapılan uygulamanın amacı
artırabilecekleri ve bu durumu olacak şekilde 21 güne ayrıldı. etkinlikler uygulandıktan sonra bir
alışkanlık haline getirebilecekleri Fakat aile içi farklı durumların dönüt sağlayarak tüm etkinliklerin
bir süreç oluşturulması hedeflenen oluşabileceği, uygulamada yapılmasına yönelik bir motivasyon
durumdur. beklenmeyen durumlarla sağlamaktı.
Projemize, son yıllarda gerek karşılaşılabileceği düşüncesiyle Uygulama süreci sonunda
sosyal medya gerek pandemi ailelere bir aylık uygulama süresi öğrencilerden dönüt almak
ÇALIKUŞU SİVAS - 34