Müdür YARDIMCISI |
Birim E Posta |
|
Ahmet Turan ULUTAŞ |
insaatemlak8@meb.gov.tr |
|
Dahili | ||
5804 |
Adı Soyadı |
Görevi |
Dahili Tel |
Harici Tel |
Faruk YILMAZ | Şef | 5879 | 2805879 |
Cengiz TEKAYDIN | Mühendis | 5957 | 2805957 |
Ümmet ASLAN | Memur |
5875 |
2805875 |
Mücahit Enes COÇAR | Memur | 5876 | 2805876 |
Halil DOĞAN | Teknisyen | 5876 | 2805876 |
İnşaat ve Emlak Şubesi
MADDE 22- (1) İnşaat ve emlak hizmetleri şubesinin görevleri şunlardır:
a) İnşaat ve Emlak Genel Müdürlüğünün görev alanına ilişkin hizmetleri yürütmek.
b) Yatırım planında yer alan ve eğitim tesisi olarak kullanılacak taşınmazların mülkiyet, imar ve tahsis sorunlarının çözülmesine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek, hazır hâle getirmek ve yatırım teklifini sunmak.
c) Yapım programları ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.
ç) Eğitim kurumu bina veya eklentileri ile derslik ihtiyaçlarını tespit etmek.
d) Onaylanan yapım programlarının ve ek programların uygulanmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
e) Halk katkısı ile yapılacak eğitim yapılarına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
f) İlgili yıl yatırım programında yer alan inşaat projelerinin ihale öncesi hazırlıklarına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
g) İhale edilen yatırımları izlemek, planlanan süre içinde hizmete sunulmalarını sağlamak.
ğ) Binaların bakım, onarım, enerji verimliliği çalışmaları ve tadilatlarıyla ilgili iş ve işlemleri yürütmek ve takip etmek.
h) Yapılan ihalelere ait projelerin ödeneğe esas dosyalarının hazırlanmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
ı) Projelere göre idari ve teknik ihale şartnamelerinin hazırlanmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
i) İlgili mevzuat hükümleri kapsamında hak edişlere ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
j) Eğitim kurumlarının Toplu Konut İdaresi Başkanlığı veya inşaat işleri ile ilgili diğer kamu kurum ve kuruluşlarına yaptırılmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
k) Yapıların mimari ve mühendislik projelerinin yapılmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
l) Zorunlu hâllerde hazırlatılan eğitim yapılarının özel projelerini incelemek ve Bakanlıktan görüş almak.
m) Bakanlık hizmetlerinde ihtiyaç duyulan taşınmazların kiralanmasına ilişkin iş ve işlemleri ilgili mevzuat hükümleri kapsamında yürütmek.
n) Kamu kurum ve kuruluşlarına tahsisli taşınmazların tahsisi veya devri işlemlerine ilişkin iş ve işlemleri ilgili mevzuat hükümleri kapsamında yürütmek.
o) Eğitim kurumlarının kamu-özel ortaklığı modeliyle yapımına ilişkin iş ve işlemleri ilgili mevzuat hükümleri kapsamında yürütmek.
ö) Bakanlık tarafından yapımına karar verilen eğitim-öğretim tesislerinin belirli süre ve bedel üzerinden kiralama karşılığı yaptırılmasıyla ilgili işlemlere ilişkin iş ve işlemleri ilgili mevzuat hükümleri kapsamında yürütmek.
p) Eğitim kurumlarındaki eğitim-öğretim hizmet alanları dışındaki hizmet ve alanların işletme devri karşılığında eğitim-öğretim tesislerinin sözleşme ile gerçek veya özel hukuk tüzel kişilerine yenilettirilmesi veya yeniden yaptırılmasına ilişkin iş ve işlemleri ilgili mevzuat hükümleri kapsamında yürütmek.
r) Eğitim kurumlarının depreme karşı tahkiklerini yapmak ve yaptırmak, güçlendirilecek eğitim kurumlarını tespit etmek ve Bakanlığa bildirmek.
s) Afet ve/veya zorunlu hâllerde yaptırılabilecek taşınabilir okulların yaptırılmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
ş) Bakanlığa gerektiğinde kamulaştırma teklifi sunmak.
t) Yatırımlarla ilgili ihtiyaç analizlerini yapmak, verileri hazırlamak.
u) Coğrafi veri ve bilginin il ve ilçe teşkilatı düzeyinde üretimi ve kalitesine yönelik politikalar belirleyip uygulanması yönünde tedbirler almak.
ü) Tüm yatırımların Yatırım Takip Sistemi (YTS)'ne veri girişlerini yapmak, verilerin güncelliğini sağlamak.
(2) İnşaat ve emlak hizmetleri şubelerinde; MEBCBS üzerindeki problem çözme, rehberlik ve danışmanlık gibi işleri yürütmek üzere MEBCBS yöneticisi görevlendirilir.
Eğitim-öğretim hizmetlerinde ortak görevler
MADDE 31- (1) Şube müdürlükleri, birimler ve bürolar tarafından yürütülecek ortak görevler aşağıda belirtilmiştir.
a) Eğitim-öğretimi geliştirmeye yönelik görevler şunlardır:
1) Eğitim-öğretim programlarının uygulanmasını sağlamak.
2) Ders kitapları, öğretim materyalleri ve eğitim araç gereçlerine ilişkin işlemleri yürütmek, etkin kullanımlarını sağlamak.
3) Eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak.
4) Eğitime erişimi teşvik edecek ve artıracak çalışmalar yapmak.
5) Eğitim hizmetlerinin yürütülmesinde verimliliği sağlamak.
6) Eğitim kurumları ve öğrencilere/kursiyerlere yönelik araştırma geliştirme ve saha çalışmaları yapmak.
7) Eğitim moral ortamını, okul ve kurum kültürünü ve öğrenme süreçlerini geliştirmek.
8) Eğitime ilişkin projeler geliştirmek, uygulamak ve sonuçlarından yararlanmak.
9) Ulusal ve uluslararası araştırma ve projeleri takip etmek, sonuçlarından yararlanmak.
10) Kamu ve özel sektör eğitim paydaşlarıyla iş birliği içinde gerekli iş ve işlemleri yürütmek.
11) Eğitim hizmetlerinin geliştirilmesi amacıyla Bakanlığa tekliflerde bulunmak.
12) Etkili ve öğrenci/kursiyer merkezli eğitimi geliştirmek ve iyi uygulamaları teşvik etmek.
13) Destekleme ve yetiştirme kurslarının iş ve işlemlerini takip etmek.
14) Salgın ve olağanüstü durumlar ile zaruri hâllerde ilgili mevzuat hükümleri kapsamında gerekli tedbirleri alarak eğitim-öğretim hizmetlerinin devamlılığını sağlamak.
b) Eğitim kurumlarına yönelik görevler şunlardır:
1) Eğitim kurumlarının bina, eklenti ve derslik ihtiyaçlarını tespit etmek ve fiziki imkânları geliştirmeye yönelik çalışmalar yapmak.
2) Eğitim kurumlarının açma, kapatma ve isim verilmesine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
3) Öğrencilere pansiyon hizmeti sunulan eğitim kurumlarında pansiyon hizmetlerinin geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapmak ve bu hizmetin yürütülmesini sağlamak.
4) Eğitim kurumları arasında iş birliğini sağlamak.
5) Eğitim kurumlarının idari kapasite ve yönetim kalitesinin geliştirilmesini sağlamak.
6) Eğitim kurumlarının hizmet, verimlilik ve donatım standartlarını uygulamak, yerel ihtiyaçlara göre belirlenen çerçevede standartlar geliştirmek ve uygulamak.
7) Eğitim kurumlarındaki iyi uygulama örneklerini teşvik etmek, yaygınlaşmasını sağlamak.
8) Eğitim kurumları arasında imkân ve fırsat eşitliğini sağlamaya yönelik tedbirler almak.
9) Belirli gün ve haftalar ile ilgili kutlama/anma programlarının hazırlanmasını ve uygulanmasını sağlamak.
10) Öğrenci velileri ve diğer tarafların eğitime desteklerini sağlayıcı faaliyetler yapmak.
c) Öğrencilere yönelik görevler şunlardır:
1) Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini ve yöneltme çalışmalarını planlamak, yürütülmesini sağlamak.
2) Bireysel izleme ve değerlendirme yöntemleri ile öğrencilerin yönlendirilmesine yönelik rehberlik çalışmalarının yapılmasını sağlamak.
3) Öğrencilerin eğitim kurumlarına aidiyet duygusunu geliştirmeye yönelik çalışmalar yapmak, yaptırmak ve sonuçlarını raporlaştırmak.
4) Öğrencilerin kayıt-kabul, nakil, kontenjan, ödül, disiplin ve başarı değerlendirme iş ve işlemlerinin yürütülmesini sağlamak.
5) Öğrencilerin devamsızlık ve okul terklerini azaltıcı çalışmalar yapmak.
6) Öğrencilerin yatılılık ve burslulukla ilgili işlemlerini yürütmek.
7) Öğrencilerin ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel ve sportif etkinlikleri ile yarışmalara ilişkin iş ve işlemlerini ilgili mevzuat hükümleri kapsamında yürütmek.
8) Öğrencilerin okul başarısını artıracak çalışmalar yapmak ve yaptırmak.
9) Öğrencilerin eğitim sistemi içinde kalmasını sağlayacak tedbirler almak.
10) Yurt dışında eğitim alan öğrencilerle ilgili iş ve işlemleri yürütmek.
11) Öğrencilerin okul dışı etkinliklerine ilişkin çalışmalar yapmak, yaptırmak.
12) Sporcu öğrencilere yönelik hizmetleri planlamak, yürütülmesini sağlamak.
13) Okul sağlığı ile afet ve acil durum, çevre ve atık yönetimine ilişkin hizmetlerin yürütülmesinde gerekli desteği sağlamak.
14) Eğitim tedbiri kararı alınan çocukların eğitim süreçleri ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.
15) Öğrenci taşıma uygulaması kapsamındaki öğrencilerin eğitime erişimleri için gerekli desteği sağlamak.
16) Mevsimlik tarım işçileri ile göçer ve yarı göçer ailelerin çocuklarının eğitime erişimine yönelik çalışmalar yapmak.
17) Tam zamanlı kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim uygulamalarının, destek eğitim odaları ile özel eğitim sınıflarında sürdürülen eğitim hizmetlerinin yürütülmesini sağlamak.
ç) İzleme, değerlendirme ve raporlamaya yönelik görevler şunlardır:
1) Eğitim kurumu yöneticilerinin performanslarını izlemek ve değerlendirmek.
2) Eğitim-öğretim programlarının uygulanmasını izlemek ve değerlendirmek.
3) Öğrencilerin/kursiyerlerin kayıt, nakil, devam ve başarı durumlarını izlemek ve değerlendirmek.
4) Devamsızlık ve okul terki riski altındaki öğrencilere ilişkin inceleme ve araştırmalar yapmak, izlemek ve değerlendirmek.
5) Uzaktan eğitim platformlarında yapılan eğitim-öğretim faaliyetlerini izlemek ve değerlendirmek.
6) Öğrencilerin/kursiyerlerin temel becerilerini, akademik başarılarını izlemek ve değerlendirmek.
7) Eğitim-öğretim hizmetlerine ilişkin istatistiki verileri oluşturmak, izlemek ve değerlendirmek.
8) Okul ve kurumların fiziki yeterliliklerini izlemek ve değerlendirmek.
9) Okul ve kurumların elektronik sistemlerdeki verilerinin güncel ve doğru olmasını sağlamak.
10) İzleme ve değerlendirme faaliyetleri sonucunda raporlama işlemlerini yürütmek ve Bakanlığa göndermek.
(2) Birinci fıkradaki görevler, gerektiğinde şubeler/birimler/bürolar arası koordinasyon kurularak yürütülebilir.