
Bir Grundtvig Öğrenme Ortaklıkları projesinde en az üç ülke kuruluşunun eğitimcileri ve öğrenicileri kendi kuruluşları ve çevrelerindeki topluluklar için ortak fayda taşıyan bir veya daha fazla konuda işbirliği yaparak birlikte çalışırlar. Bu şekilde tecrübe, uygulama ve yöntem/metod değişimi, Avrupa’nın farklı kültürel, sosyal ve ekonomik yapısını ve ortak ilgi alanlarının daha iyi anlaşılmasına katkıda bulunurlar.
Katılımcı kuruluşlar, uluslararası faaliyet yapmak ve bunları izlemek, değerlendirmek ve kendi bölgelerindeki faaliyetlerle ilişkilendirmek için mali açıdan desteklenirler. Ayrıca ulusal düzeydeki başka kuruluş ve makamlarla işbirliği yapmaları, fikirleri ve faaliyetleri için daha sağlam bir dayanak temin etmeleri ve bunları yaygınlaştırmalarına olanak sağlayacak alanlar açmaları için teşvik edilirler. Katılımcı kuruluşların desteklenmesiyle, uluslararası değişimin değerinin artırılması, iyi uygulamaların desteklenmesi ve böylelikle sonuçların etkisinin yaygınlaşması amaçlanmaktadır.
Grundtvig Öğrenme Ortaklıkları Projesi kapsamında “Community for Social Inclusion” başlıklı projemizde İngiltere, Slovakya, Romanya, Kuzey İrlanda ve Türkiye ortak olarak yer almaktadır. Sosyal içerme konulu bu projemiz, dezavantajlı grupların sosyal hayata dahil edilmesini amaçlayan çeşitli faaliyetler içermektedir.
Proje Ortakları : İngiltere, Slovakya, Romanya ve Türkiye
Proje Süresi : 2013-2015
Katılımcı Sayısı : 24 hareketlilik
Projemiz boyunca 16 öğreniciye “Mentorlük” eğitimi verilerek ilgili oldukları konularda mentorlük yapmaları planlanmaktadır. Mentorler aşağıdaki konular hakkında dezavantajlı gruplara mentorlük yapacaklardır.
1- Sağlıklı beslenme ve obezite
2- Bilgisayar okuryazarlığı
3- Bireysel hak ve özgürlükler
4- Aile danışmanlığı
Anne babası ayrılmış öğrencilerin akranlarıyla ve çevresiyle uyum problemleri yaşadıkları, ders başarılarının genel anlamda düşük olduğu, okul devamsızlık oranlarının ve disiplin problemlerinin fazla olduğu gözlenmektedir. Bu nedenle projemiz kapsamında bireysel hak ve özgürlükler ve aile danışmanlığı mentorlüğünün anne babası ayrılmış öğrenciler ve onların ailelerine yapılmasına karar verilmiştir.
Bireysel hak ve özgürlükler ve Aile danışmanlığı konusunda mentorlük yapacak kişiler, emekli öğretmenler, avukatlar, sosyologlar, psikolojik danışmanlar vb meslek gruplarından öncelikle seçilecek olup, bu mentor adayları projemiz kapsamında mentorlük eğitimi alacak, belirlenen konularda anne babası ayrılmış öğrencilere ve ailelerine yönelik mentorlük yapacaklardır.
Bu kapsamda mentor olmak isteyenler başvuru formunu doldurarak müdürlüğümüz Strateji Geliştirme Şubesine başvuru yapacaklardır.
Başvuru Formu İçin Tıklayınız.